دنیای عکس و فیلم بدنسازی

معرفی قهرمانان ایرانی و خارجی

دنیای عکس و فیلم بدنسازی

معرفی قهرمانان ایرانی و خارجی

IranGYM حامی پرورش اندام ایران
این سایت در ستاد سازماندهی سایتهای اینترنتی به ثبت رسیده است و مطالب آن تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

 ما را در آپارات دنبال کنید
 ما را در اینستاگرام دنبال کنید
تبلیغات
شرکت کیمیا نمایندگی انحصاری سایتک و بایوتک در ایران

موضوعات

نوشیدنی های ورزشی

پاسخ به این سوال بستگی به مدت زمان و شدت تمرین دارد. اگر تمرین شما کمتر از یک ساعت به طول می انجامد همان آب معمولی گزینه مناسبی است. اما اگر تمرین شما بیش از یک ساعت طول می کشد نوشیدنی که مصرف می کنید باید تأمین کننده انرژی عضلانی شما باشد. در چنین شرایطی نوشیدنی که شامل ۴ تا ۸ درصد از کربوهیدرات های ساده (گلوکز) است توصیه می شود.(اغلب نوشیدنی های ورزشی دارای چنین میزان از قند های ساده هستند.) در همین رابطه: نوشیدنی ورزشی مناسب آنچه در مورد نوشیدنی های ورزشی همراه باسدیم باید بدانید  اکثر ورزش ها و ورزشکاران نیازی به سدیم اضافی در حین تمرین و بعد از تمرین ندارند.

حتی دوند های حرفه ای ماراتن نیز نیاز چندانی به سدیم پیدا نمی کنند. اما اگر شما در یک رقابت فوق استقامتی که بیش از ۴ ساعت به طول می انجامد شرکت می کنید، باید از نوشیدنی حاوی سدیم نیز استفاده کنید. مصرف ۵۰ تا ۱۲۰ میلی گرم سدیم کافی خواهد بود.(سدیم در نوشیدنی های ورزشی چیزی بین ۸ تا ۱۱۶ میلی گرم متغییر است، برچسب آنرا بخوانید!) پس نتیجه می گیریم اگر شما یک ورزشکار آماتور یا متوسط هستید استفاده از سدیم هیچ فایده ای ندارد، اما باید توجه داشته باشید که سدیم از طرفی به جذب آب در معده کمک می کند و همچنین میزان بسیار کم آن در نوشیدنی ورزشی باعث می شود که رغبت بیشتری به خوردن آب در حین ورزش داشته باشید.

بنابراین اگر شما مشکلی با نوشیدن آب معمولی ندارید و تمرین تان نیز یک ساعت یا کمتر است، نیازی به استفاده از نوشیدنی های ورزشی ندارید. اما اگر شدت و مدت تمرین تان زیاد است و با جذب آب ساده در معده مشکل دارید نوشیدنی ورزشی می تواند تا حدی به شما کمک کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">