دنیای عکس و فیلم بدنسازی

معرفی قهرمانان ایرانی و خارجی

دنیای عکس و فیلم بدنسازی

معرفی قهرمانان ایرانی و خارجی

IranGYM حامی پرورش اندام ایران
این سایت در ستاد سازماندهی سایتهای اینترنتی به ثبت رسیده است و مطالب آن تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

 ما را در آپارات دنبال کنید
 ما را در اینستاگرام دنبال کنید
تبلیغات
شرکت کیمیا نمایندگی انحصاری سایتک و بایوتک در ایران

موضوعات

ماسل مانیا را بهتر بشناسیم

پنجشنبه, ۲ دی ۱۳۹۵، ۰۳:۱۲ ب.ظ

دانلود ویدئو از سایت آپارات

حتما شما هم نام تشکیلات ماسل مانیا (musclemania) به گوشتان خورده ، تشکیلاتی که مختص بدنسازان نچرال یا به اصطلاح طبیعی است شاید این سوال در ذهن مخاطب شکل گرفته بگیرد که بدنساز طبیعی دقیقا به چه معناست ؟ آیا این بدنسازان صرفا با تمرین و تغذیه به این سطح رسیده اند ؟

در ابتدا بهتر است نگاهی بیندازیم به مهمترین دارو هایی که از دید این تشکیلات به عنوان داروی دوپینگ شناخته میشود : دارو هایی از قبیل وینسترول ، ترنبولون ، پریموبولان ، مسترون ، تستوسترون ، ناندرلون ، پروویرون ، دیانابول ، اکسی متولون ، بولدنون ، کلن بوترول ، اکساندرولون و ... به عنوان دارو دوپینگ شناخته شده و بدنسازان این تشکیلات حق استفاده از این دارو ها را ندارند حالا سوال اینجاست که این بدنسازان مجاز به استفاده از مکمل های غذایی هستند یا خیر ? پاسخ مثبت است ، این بدنسازان میتوانند از مکمل های غذایی همانند پروتئین ، گلوتامین ، کراتین ، بی سی ای ای و ... استفاده کنند.

نحوه گرفتن تست دوپینگ و محرومیت های احتمالی نیز در قوانین این تشکیلات به صورت زیر مطرح شده است : از پنج نفری که در هر دسته به فینال مسابقات میرسند ممکن است تست دوپینگ گرفته شود که این تست میتواند به صورت ازمایش ادرار یا با دستگاه های دروغ سنج گرفته شود چنانچه بدنسازی از یکی از دارو هایی که در بالا ذکر شد استفاده کرده باشد و تست دوپینگش مثبت شود ، حکم، مدال و جایزه نقدی از او پس گرفته خواهد شد و بدنساز خاطی به مدت دو سال از حضور در تمامی مسابقات ماسل مانیا محروم خواهد شد همچنین اگر ورزشکاری حاضر به دادن تست دوپینگ نشود و یا نمونه را دستکاری یا تغییر دهد فورا از مسابقات دیسکالیفه میشود البته این قوانین در مورد رقابت های که در کشور آمریکا برگزار میشود کمی سخت گیرانه تر است و در کشور امریکا از تمامی شرکت کنندگان بدون استثنا نمونه گرفته خواهد شد. ویدئوی بالا نمونه ای از مسابقات ماسل مانیا در سال 2016 می باشد.

منبع: بشیر آنلاین

نظرات (۱)

جایزه نقدی این قبیل مسابقات چقدر هستش ؟ 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">