دنیای عکس و فیلم بدنسازی

معرفی قهرمانان ایرانی و خارجی

دنیای عکس و فیلم بدنسازی

معرفی قهرمانان ایرانی و خارجی

IranGYM حامی پرورش اندام ایران
این سایت در ستاد سازماندهی سایتهای اینترنتی به ثبت رسیده است و مطالب آن تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

 ما را در آپارات دنبال کنید
 ما را در اینستاگرام دنبال کنید
تبلیغات
شرکت کیمیا نمایندگی انحصاری سایتک و بایوتک در ایران

موضوعات

تبدیل عضله

توضیحات علمی: باور عموم مردم بر این است که پس از کناره گیری از ورزش عضلات خیلی زود مبدل به چربی خواهند شد. در این رابطه بایدگفت: امکان تبدیل عضله به چربی وجود ندارد. هنگامی که به تمرین و ورزش می پردازید عضلات حجیم تر شده و قدرتشان نیز افزایش می یابد . دلیل این مسئله این است که تمرین باعث افزایش بلوک های پروتئینی به نام آمینو اسید جهت ذخیره در بافت های عضلانی می گردد .

درطول شبانه روز آمینواسیدها در حال گردش از عضله به جریان خون و سپس دوباره بازگشت به عضله می باشند. تمرین به عنوان محرک اصلی در وادار کردن بازگشت آمینو اسیدها به داخل بافت عضلانی محسوب می گردد. زمانی که فرد از تمرین کردن دست می کشد آمینو اسید کمتری به عضلات فرستاده می شود و بدین ترتیب عضلات کوچکتر می شوند.

درچنین شرایطی بدن راهی بجز ذخیره پروتئین مازاد ندارد و آمینواسیدی که به وسیله عضلات مورد استفاده قرار نگرفته است توسط کبد برگزیده می شوند و بدین شکل یا از آنها برای تولید انرژی استفاده می شود و یا این که به چربی تبدیل شده و در بخش هایی از بدن بصورت بافت چربی ذخیره می گردند . بنابراین به محض کنار گذاشتن ورزش و یا دست کشیدن از تمرین می بایست کمتر غذا خورد. چون در غیر این صورت افزایش وزن حاصل خواهد شد، که بطور قطع این افزایش وزن چیزی به جز افزایش بافت چربی نخواهد بود . پس یادمان نرود که عضله هرگز به چربی تبدیل نمی شود.

نویسنده: ایمان شهباز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">